Bok: Building a Storybrand: Clearify you message so that customers listen

Boken jeg anbefaler til alle som ønsker å påvirke andre mennesker gjennom kommunikasjon på en eller annen måte. I reklame, i bloggen, gjennom en forelesning, etc. Boken jeg har nå hørt på fire ganger på rad, og er nå på den femte gjennomgang med en notat bok klar til å skrive ned ideer.

Dette er boken for alle som driver med salg og marked. Og det er jo det alle bloggerene er, en person som forsøker å selge sine tanker, ideer og erfaringer til massen. Faktum at Sofie-Elise er mangemillionær pga bloggen sin, viser sannheten i det. 

Boken går igjennom likehetstrekkene mellom Oscarvinnende filmer og vellykkede reklamekampanjer. Og det gjøres på en slik måte at jeg nok aldri kommer til å se eller høre en reklame på samme måte igjen. Nå kan jeg sette fingeren på hva jeg liker med en reklame og hva jeg ikke liker. 

Jeg kan også forklare hva og hvorfor jeg for eksempel ikke liker VG sine nettsider, men de er i hvert fall bedre enn aftonbladet.se sine. Og jeg har fått mange ideer om min egen blogg og innleggene.

Jeg har til og med begynt å få konkrete planer til hvordan jeg kan skape en egen bedrift. I et år har det vært en hemmelig, usikker fordi-jeg-viste-ikke-hva-jeg-ville-gjøre plan, og bøkene Quiter, Business boutique, Start, Start with Why og Entreleadership har vært med å inspirere meg underveis. Med hver bok har det vært den følelsen av å ha ideen på tuppen av tunga, men så finner jeg ikke ordene allikevel og puslebitene faller ikke helt på plass. Nå nærmer jeg meg. Og nei, jeg sier ikke noe før jeg er klar. Det kan enda gå måneder, om ikke år. 

Totalt sett så anbefaler jeg boken til alle som ønsker å påvirke andre på en eller annen måte. Om det er skriftlig, muntlig, i reklame eller forelesning. 

Trykk på bildet av boken for å komme til Amazon. Og på trykk på bilde nedenfor for å komme til hjemmesiden til Building a Storybrand. Bare se på den og legg merke til hvor vanskelig det er å si nei. 

 

#bokelsker #bok #entreprenør #markedsføring #blogging #bloggtips #lærmer #læring #bokrapport #reklame #kommunikasjon #kunde #lesere

9 kommentarer
    1. Du er så flink til å skrive! Og du skriver så inspirerende ❤️ Jeg har lest den norske boka “skriv så det selger”, anbefales! Hilsen ny og fast leser ☺️

    2. B: Tusen takk. Rødmer her jeg sitter! ET av målene mine med bloggen var å bli bedre i å skrive, og jeg merker fremgang! 🙂

      Jeg må se om jeg finner boka du anbefaler, de har den sikkert på biblioteket i Stavanger. Det er litt av problemet med de bøkene jeg finner, de er så mye lettere å få tak i på nett!

    3. frkfrontend: Jeg har hatt et lite grønt monster inni meg som har ville utsatt å skrive om boken så lenge som mulig fordi jeg *Her kommer ulogikken inn*, ville lære så mye som mulig fra den før jeg ‘ga informasjonen videre’. Som om jeg ville glemme alt og ikke ha muligheten til å høre videre på boka bare fordi dere også leser den. Det er ikke en bibliotekbok jeg har! Hehe!

    4. frkfrontend: Nei! It’s my, my own! MY PRECIOUS!” (Kunnskapen altså!) hehe!
      Problemet er at dette, i motsetning til de andre bøkene jeg har lest i prosjektet mitt, har en helhet i seg. Det vil si at ideene henger sammen, sier jeg A må jeg si Å.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg